lies

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Christmas

Av lies - 21 december 2010 15:18

Alltså det är den 21 december idag, och jag har fortfarande ingen julkänsla? jag säger bara va?!? ge mig den nu! 

Jag minns när man var liten, då julafton var den bästa dagen på hela året, redan första december när julkalendern drog igång så började man längta efter jul.

Man skrev en önskelista och prickade av allt man ville ha i olika kataloger och man pyntade på rummet med massa tomtar, en liten julgran, och såklart kyrkan i fönstret var ett måste. Man fick en chokladkalender av mamma och det bästa var när man inte hade varit hemma eller hade glömt bort en dag då man fick ta mer än en godis. Sen när man samlades hela familjen för att lyssna på julmusik samtidigt som man klädde granen och bakade pepparkakor. Allt var bara bra! Hela december var mysig och man räknade ner dagarna och ju närmare jul man kom desto mer pirrade det i magen. Den 23 kändes som den längsta dagen på länge för att det var sååå nära. Också vaknade man på julaftonsmorgon och skyndade sig till dörren för att se vad tomten hade lagt i strumpan. Efter man öppnat julklappen klev man upp och åt frukost och ba mös tills man träffade släkten, man satte sig i soffan senast fem i tre för att vänta tills man skulle se Kalle Anka och när det var slut vare dags för julmat och sen det man väntat på mest under hela dagen, att få öppna julklapparna!

Själv var jag inte så där förtjust i tomten, grät alltid när man skulle ge han en kram efter man fått en present, lika jobbigt varje gång. Jag menar jag var rädd för morfar när han hade raklödder på sig, trodde det var tomten liksom hahah


Måste ju säga att julen var bättre förr, nu känns det bara jobbigt. Eller det känns inte jobbigt med själva julafton men julruschen, allt folk som trängs på stan, allt spring och köande. DET ÄR INTE OKEJ! 

jag känner inte att Kalle Anka är lika roligt längre och jag känner inte pirret i magen när dom säger att det är dags att öppna julklapparna. Jag säger inte att jag inte gillar jul längre men jag vill ha den där julkänslan man hade när man var liten. Kan man bli för gammal? eller är det bara en period man har nu? man kanske tycker det är lika roligt med julen igen när man blir lite äldre? man kanske inte får tillbaka pirret men man kanske får tillbaka längtan? då kanske man älskar att ställa sig och baka, laga mat och pynta hela huset? vem vet? inte jag i alla fall. Men det kommer! :) 



Tomten, jag vill ha en riktig jul
En så'n som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Med längtan och hopp, åh man är nyfiken
Tomten, jag vill ha en riktig jul
En så'n som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken


  




 
 
Ingen bild

Morgan

24 december 2010 00:14

JENNY DU ÄR BÄST

lies

24 december 2010 00:15

JAG VET! :D:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lies - 25 januari 2011 16:08


Alltså jag såg ju att det gick att lägga upp videoklipp direkt i bloggen och därför var jag bara tvungen att lägga upp denna underbara film  men annars hittar ni mig som vanligt på www.jennyaastrom.blogg.se  hahha älskar den!  så klockren! ...

Av lies - 5 januari 2011 19:26

Nu säger jag hejdå till bloggplatsen for now at least det är ett stort steg för mig  vi har haft ett bra nästan helt år tillsammans men nu är det dags för ett byte  nytt år och och nya möjligheter som man säger  out with the old and in wi...

Av lies - 5 januari 2011 14:05

Tog hem mitt tredje par skor, av samma sort idag!  slits dom så får man nya! (y) nämen dom har ju gått sönder twice nu, så nu håller vi tummarna på att det är tredje gången gillt då ;D fast det är ju ganska najs att få ett par nya skor si sådää...

Av lies - 4 januari 2011 23:24

höhö jag har klarat Fas B idag och känner mig oerhört stolt! (y)  bara Fas C kvar nu dåååe,  och körningen och allt det dääär,  men det kommer... så småningom  HÄHÄ    ...

Av lies - 4 januari 2011 17:41


Nu mår lillmagen bra igen!  och det gillas jue!  kanske tar mig en sväng till staden i morrn  och köper den där kavajen från hm  har blivit lite osäker om vilken jag vill ha  men det blir en randig i alla fall  sen får vi se om det blir e...

Ovido - Quiz & Flashcards